Feest! - Reisverslag uit Calgary, Canada van WimenGerdien Ravesloot - WaarBenJij.nu Feest! - Reisverslag uit Calgary, Canada van WimenGerdien Ravesloot - WaarBenJij.nu

Feest!

Door: Wim en Gerdien

Blijf op de hoogte en volg WimenGerdien

30 Oktober 2013 | Canada, Calgary

Feest!
Onze zeevracht stond ineens voor de deur!
Heerlijk wat kan een mens blij met zijn eigen spullen.
Met zeven man sterk, of eigenlijk 5 mannen en 2 vrouwen kwamen onze vracht afleveren en uitpakken. Wat een luxe was dat. De 2 vrouwen waren speciaal meegekomen om al het china en kitchenware uit te pakken. Liefst doe ik dit soort dingen gewoon zelf, maar anders werden deze vrouwen naar huis gestuurd, geen werk, geen geld… dat wilde ik ook niet op mijn geweten hebben.
Uiteindelijk hebben we met z’n drietjes alles uitgepakt; Ze genoten van alle kleurrijke spullen, dat was weer eens wat anders dan alle dat Engelse chinaware zoals Wedgwood en Villeroy & Boch; Hema, Oilily en Xenos kennen ze hier niet..
We hadden gewoon een hele gezellige tijd!
Toen ze weg waren, alles in de keuken opgeborgen. Later kwam ik er achter dat ik nog zo'n 8 lege keukenkastjes over had, denk nou niet dat ik weinig keukenspullen en serviesgoed bij mij had.. (mij kennende dachten jullie dat ook niet..) de keuken is gewoon erg groot, heel veel kastruimte en een soort “walk in” voorraadkast. Gewoon niet te geloven!

Heerlijk genieten om van dit grote lege huis een thuis te maken!
In de weken voordat onze zeevracht kwam, hebben we www.Ikea.ca afgestruind, om wat basis dingen zoals boekenkasten, bedden en dergelijke meubels uit te zoeken. Omdat we ons huis in Houten aanhouden, hebben we weinig meubels meegenomen naar Calgary.
Dus lang leve Ikea!
Via internet eerst alles bekijken, vervolgens naar de shop en inladen en gaan..
Was het maar zo makkelijk. Als eerste zijn de voorraden van Ikea Calgary, niet zo up to date als in Nederland. Om 6 bedden in één keer te kopen zijn we 3 x terug gekomen, om vervolgens met nog wat spullen uit de koopjeshoek meerdere keren apart langs de kassa te moeten afrekenen. Meerdere keren omdat we met onze Canadese betaalkaarten nog maar gelimiteerd konden betalen... Uiteindelijk goed gelukt, werd zelfs de volgende dag alles netjes bezorgd (op zondag!), de chauffeur vroeg zich wel af of we een hotel gingen beginnen;)
Beetje bij beetje wordt ons huis dus ons thuis..

Deze week konden we het niet laten om nog even bij de Ikea koopjeshoek te kijken. Je weet maar nooit wat er voor leuks nog tussen staat.. En wat een geluk, laat daar nou het geweldig groene vitrinekastje staan, die we (lees Gerdien... ) op ons verlanglijstje hadden staan.. 50% korting! maar vooral, hij was al kant en klaar!
Kon zo in de auto geladen worden!
Sir, you have a suitable car for this cabinet?.. Of course! Wim said.
Wat was ik blij met m'n groene vitrinekastje! En Wim zei dat ie in de auto past, who cares? Nog wat andere koopjes, betalen en inladen maar...
Alles in onze Chevrolet Malibu.. Bijna, alleen ons groene kastje nog, moest lukken.. Nou nee dus, we waren even vergeten hoe het is om geen BMW laadbak meer te hebben, in deze huurbak past er toch echt geen kant en klaar Ikea kastje bij, en zo groot was ie toch ook niet, maar toch..
Na wat denkwerk, passen en meten, bij de services balie het bekende Ikea imbussleuteltje gehaald, poten van de kast af, 20min. later …konden we wegrijden ! Weet niet wat sneller was geweest het groene kastje in de doos of kant en klaar...
Nu kijkend in ons huis staat het kastje geweldig! Een groen vitrine kastje gevuld met vrolijke gekleurde kopjes en potjes, en een vitrine kastje met een gekleurd verhaal!

We hebben in ieder geval al vrienden in Calgary gemaakt... of eigenlijk één; medewerker van de Ikea begint ons helemaal welkom te heten en met ons hele gesprekken te voeren, iedere keer dat we daar rondlopen... @ waar je al niet blij mee kan zijn!

Thanksgiving day vieren ze ook in Canada, wel grappig dat ze hier in Canada zeggen, dat ze totaal anders zijn dan de Amerikanen, maar in heel veel dingen zijn ze het zelfde, zo lijkt het voor een buitenstaander. Was leuk om even wat mensen te spreken. Zo was ook een Syrische collega van Wim , die vanaf augustus werkt voor Shell, zijn gezin zit nog in Syrië wachtend op een visum. dat zal lastig worden. Wel heel erg hoor als je alleen hier zit en je familie in het thuisland, wat in oorlog zit. Dat relativeert gelijk het gemis van onze kinderen en allen die ons lief zijn.
Lastig blijft het om contact te leggen. De mensen die we ontmoeten zijn collega’s van Wim, dat is in ieder geval een goed begin.. van de Canadezen wordt gezegd dat ze super vriendelijk zijn, je overal mee willen helpen, met je uiteten gaan, maar thuis is voor de familie.. we zullen het gaan ontdekken.
We waren daarom extra blij met bezoek uit Nederland! De mentor van Daan en Philine, zijn vrouw en zoon zijn op bezoek geweest.. Hij was een week met zijn vrouw in Lethbridge een plaats onder Calgary. Zijn zoon is daar voor zijn studie. Was heel erg leuk en gezellig! Overigens voor de mentor ook een stuk ontspannener nu eens niet als mentor van onze kinderen op bezoek te zijn..
Nu nog heerlijk nagenieten van de meegebrachte stroopwafels!

Inmiddels is Calgary en daarbij ons huis en oprit veranderd in een witte wereld! De winter is begonnen en daarbij ook het sneeuwruimen! De oprit is tamelijk klein om de auto makkelijk te keren als je achteruit de garage uitrijdt. Om sneeuw te schuiven is ‘tie daarentegen mega-groot, er komt geen eind aan, zeker als je je realiseert dat het morgen weer sneeuwt. De buren zijn al begonnen, dit is onze kans om contact te maken…
Wim enthousiast in gesprek met de buurman en buurvrouw, blijken ze alleen niet hier te wonen; ze zijn de zoon en schoondochter van de buren, nu maar hopen op morgen; opnieuw sneeuw, opnieuw sneeuwruimen en nieuwe kansen om contact te maken… aan de winter in Calgary zal het niet liggen!

Greetings and a big hug!

Wim en Gerdien

Wim zal voor de business de komende 2 weken in Nederland zijn, niet schrikken als je hem dus ergens ziet opduiken…

• 30 Oktober 2013 - 18:11

Pieter Stegeman:

het wordt dus ook tijd voor een echte gezinswagen, een Grand Voyager of zo - daar past ook een hele Airhockeytafel in 1 keer in (poten ingeklapt, dat wel...) - hint hint :-)

• 30 Oktober 2013 - 18:31

Pieter Stegeman:

Maar alle gekheid op een stokje, het is fijn om te weten dat jullie weer een echt "thuis" beginnen te krijgen daar. ik hoop dat jullie ook snel wat meer familie en vrienden over de vloer krijgen, de ruimte heb je in ieder geval!

• 30 Oktober 2013 - 18:58

Suzan:

Hoi,

Goed te lezen en te zien dat jullie weer een new home aan het creeeren zijn. Daar hebben jullie natuurlijk ook wel enige ervaring mee. Maar toch, je doet het toch maar weer, Gerdien. En Wim, een grotere auto is toch makkelijker,want van de Ikea kun je nooit genoeg krijgen.

Hoop dat jullie snel mensen over de vloer krijgen, en je thuis kunnen gaan voelen daar. Hebben jullie ook al een kerk gevonden ??

Hier loopt alles gewoon, school, werken , sporten van de kids en alles wat daarbij hoort.

Tot lezens

Suzan en mannen

• 30 Oktober 2013 - 19:18

Jan Wilem En Louise Van Petegem:

Dag Wim en Gerdien.
    Jullie "verslag" is hartverwarmend (ondanks de kou en sneeuw......! We blijven de "nieuwsberichten" volgen!
    Mijn laatste predikbeurt in Zwaagwesteinde was op Zondag 20 Oktober. Een hartverwarmende dienst met veel dankbaarheid. Nu nog 2 keer in dit jaar: in Nieuwegein en Amsterdam. Hierna: stop...DV...!
    We zijn dankbaar voor onze goede conditie.
    Hartelijke groet.

Jan & Louise.

• 30 Oktober 2013 - 19:43

Lammy:

Hoi Gerdien,een heel verhaal, wat leuk, maar wat een kast van een huis veel sterkte met alles.

• 30 Oktober 2013 - 20:47

Neline:

Geweldig en bijzonder om te lezen en de foto's te zien.
    Hoewel 2 weken Wim in Nederland en Gerdien daar...dat lijkt me dan weer niet zo geweldig.
    Maar wat ik van jullie heb gezien, is dat jullie overal wat van (proberen te) maken, dus het zal wel goed komen. Veel sterkte, zegen, wijsheid, vreugde en mooie nieuwe contacten toegewenst!
    lieve groet!

• 30 Oktober 2013 - 23:02

Mieneke:

geweldig verslag weer, ik hoor het je vertellen allemaal!
    Het duurt nog wel even voor je het huis echt weer vol hebt volgens mij, maar gezellig wordt het al wel.
    Succes met 2 weken alleen zijn, toch wel anders 2 weken echt alleen dan toen je hier was en Wim weg was naar Canada. Hopelijk snel contact met de buren tijdens het sneeuwschuiven.... liefs

• 31 Oktober 2013 - 10:15

Hennie En Arend De Groot:

Indrukwekkend hoor zo'n verhuizing. Mooi stevig huis trouwens.
    Wij kunnen ons goed voorstellen dat je extra kleur wilt in het huis.
    Een halfjaar lang is immers alles wit en koud buiten.
    Met al die kleurrijke spullen is het een warm thuis.
    Veel plezier en succes.
    Liefs tante Hennie en oom Arend.

• 31 Oktober 2013 - 14:16

Annie Huissoon:

Erg leuk om je verslag te lezen Gerdien!
    Zo te zien wordt het heel gezellig,ik zou zo wel even thee willen komen drinken!
    Hebben jullie onze kaart al ontvangen?
    Hartelijk gegroet en veel zegen.

• 31 Oktober 2013 - 16:47

Jeannet:

He, fijn dat jullie spullen er zijn. Het gaat weer echt helemaal jullie huis worden: gezellig dus.
    Het kastje is echt wel een toppertje!
    Alleen ik ben nog niet echt jaloers op die sneeuw. Gisteren nog heerlijk in een t-shirtje op mijn verandaatje gezeten, hihi.
    Succes met het opbouwen van contacten, groetjes van ons allemaal.

• 31 Oktober 2013 - 20:15

Andrea:

Wauw! Geweldige foto's! Mooi huis! Helemaal nu met zo'n mooie vitrinekast :)

• 01 November 2013 - 19:45

Leo En Coby:

Wat een mooi verslag Gerdien! Heerlijk om je huis gezellig te maken met je eigen spullen en je ziet waar Ikea goed voor is. Het zal zeker mooi en sfeer vol worden dat is jou wel toevertrouwd. Geweldig wat jullie al beleefd hebben deze weken, leuk om te volgen.

Lieve gr Leo en Coby

• 10 November 2013 - 17:00

Aly:

Hoi Gerdien,

Vanmorgen Wim ontmoet in de EGH.
    Heel veel sterkte nu je daar dus alleen zit.
    Ik hoop dat je snel vrienden en vriendinnen maakt.
    Door het sneeuwruimen of op andere manieren.

Liefs en groetjes.
    Bas en Aly.