Life goes on in Calagary! - Reisverslag uit Calgary, Canada van WimenGerdien Ravesloot - WaarBenJij.nu Life goes on in Calagary! - Reisverslag uit Calgary, Canada van WimenGerdien Ravesloot - WaarBenJij.nu

Life goes on in Calagary!

Door: Wim en Gerdien

Blijf op de hoogte en volg WimenGerdien

21 Januari 2014 | Canada, Calgary

Lieve mensen,
Als eerste willen we iedereen bedanken voor de kerst en nieuwjaarskaarten die we per post kregen, mails, FBberichtjes en whats-apps, dat waarderen we zeer! De post deed er dit keer wel heel veel langer over en kregen we zo de eerste week van het nieuwe jaar een hele stapel post; kwam goed uit want daar hadden we toen alle tijd voor om alles door te lezen.

De stilte is weer terug gekeerd in het grote huis en voelt leger dan ooit.
De kinderen zijn allemaal weer thuis op hun eigen honk in Nederland.
Natuurlijk erg jammer, maar we kunnen heerlijk nagenieten van de weken dat ze hier waren. Was fijn om de kinderen hier in Canada van alles te kunnen laten zien. Ons huis, onze woonomgeving en van de Tim Hortons; de Canadese Starbucks, tot met de WallMart en alles wat ze hier in Canada hebben. Natuurlijk veel te kort om alles te laten zien. Het praat nu wel makkelijker, als je het gezien hebt weet je waar het over gaat.

In de Rocky Mountains hebben we de skilessen in praktijk gebracht, de kinderen zijn na 3 dagen skiën helemaal om, zelfs door weer en wind; lees sneeuwbuien en -15 C hebben ze zich staande gehouden en wisten van geen ophouden. Zelf ben ik, Gerdien na het einde van de eerste dag hard onderuit gegaan, aangezien mijn skitechniek vooral bestaat uit de ploeg- of pizzastand; met andere woorden altijd op de rem. Op een smalle piste met slecht zicht omdat het sneeuwde hield mijn strategie geen stand, dus even time out genomen!

Verder hebben de kinderen de Porsche van pa gereden, de een echt Canadese icehockeywedstrijd bijgewoond, ook geweldig om mee te maken! Allemaal staande het volkslied zingen, hier kom je echt in aanraking met wat Canadezen belangrijk vinden! We zullen hier zeker vaker naar toegaan, iedereen die ons in Calgary komt op zoeken nodigen we alvast uit voor een avondje hockey!
Verder hebben we gewoon lekker thuis bijgepraat, DVD gekeken en qualitytime gehad met elkaar!
Een tijd waar we weer mooie herinneringen mochten maken!

Nu gaat het leven in Canada gewoon verder, Wim gaat iedere dag garage uit garage in om naar zijn werk te gaan en weer terug, voor mij extra stille dagen nu de kinderen weer weg zijn. Ons huis is helemaal ingericht dus die taak zit er op. Ik ben wel erg blij met een eigen atelier; mijn eigen werkplek, daar kan ik heerlijk aan de slag, geweldig om mijn eigen werkplek te hebben en mijn eigen “kleurrijke kunstwerken” te kunnen maken! Echt een kadootje!

Dit is iets wat ik dan zeker ook de komende weken ga missen, ik ga van de week namelijk naar Nederland! Wim en ik gaan in februari een reis leiden voor een organisatie waar we eerder voor gereisd hebben. Vandaar dat ik een paar weken eerder naar Nederland kom, om dingen voor de reis te regelen en tegelijkertijd fijn om familie en vrienden te kunnen zien en te spreken. Daar kijk ik naar uit om even weer op Nederlandse bodem te zijn, maar het blijft ook tegenstrijdig.. Wim blijft achter in Canada en ook deel van ons thuis is nu ook hier, het zal steeds waar we ook zijn verdeelde gevoelens geven, hier in Canada hebben we het gemis van onze dierbaren in Nederland zijn.. blijft lastig, maar daar zullen we mee moeten dealen. Dat is wat het werk van Wim met zich meebrengt.

Wim heeft het extra druk op zijn werk, het project zit in een kritische fase en iedereen in het team, zo’n 120 man, werkt hard om eind maart gereed te zijn voor de volgende fase wanneer de engineering start bij een nog te selecteren engineering contractor. Dat laatste heeft nogal wat voeten in aarde, reden waarom Wim begin december nog een overwachte reis naar het verre Oosten gemaakt heeft. De competitie zit ook niet stil. Er zijn minstens 12 LNG projecten in ontwikkeling in British Colombia. Er is maar ruimte voor 2 of 3 LNG fabrieken. Wij zitten momenteel in de top 3, maar het blijft spannend wie de eindstreep haalt. De finale inversterings beslissing voor het project valt op z’n vroegst pas over twee jaar (http://lngcanada.ca/).

Thuis is Wim regelmatig aan het sleutelen aan z’n hobby auto. De 911 rijdt geweldig, ook op gladde wegen. Electrisch mankeert en nog wel het een en ander aan. Een auto uit 1990, de begindagen van computers in auto’s, nog niet helemaal betrouwbaar dus. Gelukkig doet het niets af aan het rijgenot. Na 25 jaar is er een schat van informatie te vinden op internet. Grappig dat overal waar je aan begint te sleutelen, je dolgedraaide bouten en afgebroken plastic clips vindt. Er zijn al wat acties voorafgegaan aan mijn pogingen om de zaken op orde te krijgen. Enfin, tot nu toe heb ik een betrouwbaar vervoermiddel. Met het cabriodak durf ik niet in de automatisch autowasserette (je wil niet weten hoe vies auto’s hier worden!), met alleen hogedruk water zonder borstels ben ik bang dat het een rijdende badkuip wordt. Met de vorst kun je de auto ook niet buiten wassen, alles vriest vast en het garagepad verandert in een ijsbaan.

De tijd dat de kinderen er waren, was het weer wisselend, van -6C tot – 18C (gevoelstemperatuur
-23C) met af en toe wat sneeuwval van zo’n 5 tot 10 cm. (de sneeuwstormen in de Rockies niet meegeteld!). De kinderen kwamen er goed mee weg en hebben even het gevoel van het sneeuwschuiven kunnen meepakken, daar bleef het dan ook bij.. We hebben het gelukkig nog even kunnen vastleggen dat ze ook echt een sneeuwschuiver in hun handen hebben gehouden. De dag dat ze waren vertrokken begon het weer heel hard te sneeuwen en zo konden Wim en ik weer heerlijk aan de slag met onze Canadese activiteit “snow shoveling”!

Sinds donderdag genieten we weer van een Chinook, de droge en warme wind die vanuit het westen over de Rocky Moutains en over de prairies in het westen van Alberta waait, we schreven er al eerder over. Het is van de ene dag -10 C naar de volgende dag +6 C, echt genieten! De zon schijnt vol op, het is hier echt als ware de stilte voor de storm; het is wachten tot de volgende sneeuwstormen en het drastisch dalen van de temperaturen onder 0! Maar tot die tijd smelt de ergste sneeuw weg en genieten wij gewoon heerlijk van de zon op ons terras!

Lieve groeten en een Big Hug!
Wim en Gerdien

• 21 Januari 2014 - 01:28

Magda:

Leuk verhaal en geniet in Nederland

• 21 Januari 2014 - 07:30

Jakolien Tijmons:

Leuk en boeiend verslag en ook de foto's zijn een goede aanvulling daarop! Leuk om te lezen, hoe Canada nu al als 'thuis' ( naast Nederland) gaat voelen. Dat gaat toch heel snel! Zegen.

• 21 Januari 2014 - 11:37

Judy:

Weer genoten van je verhaal heerlijk al die sneeuw ik kom net uit oostenrijk ben een week wezen skieen met mijn vriendinnen wij doen dit al 9 jaar het was weer top

• 21 Januari 2014 - 11:40

Marry Ravesloot:

Heerlijk al die foto's van jullie gezin en mooi verslag hoor! We zien je komst tegemoet, Gerdien!

• 21 Januari 2014 - 11:59

Patrick Kirchner:

Hi Gerdien,

ontzettend leuk om even bij te lezen op deze manier.
    Heel veel zegen met jullie boeiende reis die komen gaat, maar ook suc6 aan Wim met het binnenhalen van dat project! Spannend hoor!

Dikke groet en zegen uit Vietnam (iets warmer dan bij jullie ;-))

Patrick Kirchner

• 21 Januari 2014 - 12:26

Gerrie Van Heuvelen:

Lieve Gerdien,

Weer een mooi verslag En leuke foto"s
    Nu nog even en dan weer voor even thuis we zien er naar uit!!!!
    Wel sneu voor Wim maar die komt dan toch ook weer gauw.
    Nu hopelijk een voorspoedige reis liefs mama

• 21 Januari 2014 - 12:48

Marjanne Schuil:

Hoi Gerdien, wat leuk om zo weer te lezen hoe het bij jullie gaat. Papa en mama krijgen deze ook via de mail, dus als ik denk ze wat nieuws te vertellen, weten ze het alweer hahaha....
    Geniet van de mooie winter bij jullie! Lieve groet vanuit Ermelo, Marjanne

• 21 Januari 2014 - 19:18

Mieke:

Lieve Gerdien, leuk om jullie verhalen te lezen. Ik heb bewondering hoe jullie het allemaal doen. Zo te zien hebben jullie je hobby's,Wim zijn porsche en jij je creativiteit, dat is vooral voor jou fijn. Jouw kennende verveel je niet gauw, zeker nu met een eigen atelier! Mooie kleurrijke kunstwerken weer! Contacten in Calgary komen ook wel, dan kan je talent van gastvrijheid weer goed gebruiken..
    Fijne tijd in Nederland!

Groetjes Mieke

• 21 Januari 2014 - 19:22

Rita De Boer:

Leuk om weer wat van jullie te horen !!..... en wat fijn dat jullie allebei heerlijk kunnen knutselen cq sleutelen.
    Jullie avonturen met de winter zijn gans anders , wij beleven hier bijna de warmste winter ooit , het kan verkeren.
    Gerdien een goede reis hierna toe gewenst en een hartelijke groet van ons beide

Rob en Rita

• 21 Januari 2014 - 19:29

Anneke:

Wat heerlijk om even mee te lezen.. Fijne tijd met de kinderen gehad, kan me voorstellen dat de stilte dan extra op je afkomt! Prachtige schilderijen weer gemaakt, vraagje van een collega; verkoop je ze ook nu je in Canada zit.. of laat je er weer kaarten van maken?
    Ik zie je vast in Nederland! Genieten er van!

Fijne reis!
    Liefs Anneke

• 21 Januari 2014 - 22:09

Lammy:

Nou Gerdien, wel even een andere wereld dan hier in het lauwe Nederland, want wij hebben nog geen sneeuwvlokje gezien.
    Stuur eens wat naar ons!!!
    Wat zag ik prachtige werken van jou de achtergrond kleuren van de foto's die je stuurde.
    Zoveel inspiratie en lekker groot.

Wat mis je (naast je kinderen en familie) het meest?
    En wat is daar stukken beter dan hier?

Groetjes ook voor Wim.

Lammy.

• 21 Januari 2014 - 23:46

Herman:

Lieve familie,
    Leuk om jullie verslag te lezen. Familytime! Leuke kleurrijke werken, Gerdien! Valt Canada er al voor? Moet toch een markt voor zijn in de zwartwitte winterwereld van Canada!
    Er is maar 1 hockey en dat is IJshockey! Jarenlang de Edmonton Oilers (1981) gevolgd met Wayne Gretsky!
    Zie ik het goed. Toen al Porsches met airbags....... Volgens mij kun je heerlijk driften met deze wegen! Veel plezier.
    Ben benieuwd naar jullie verhalen face to face in Nederland.
    Zus, goeie reis toegewenst.

Herman

• 22 Januari 2014 - 13:32

Leo En Coby:

Lieve Gerdien en Wim

Wat en mooi reisverslag. Je krijgt het er koud van als je het leest al die kou en sneeuw.
    Fijn dat jullie zo hebben kunnen genieten van het bezoek van de kinderen. Leuk om alles te laten zien! Wat een belevenis!
    We hebben de foto's goed bestudeerd en de kinderen lijken wel erg veel op elkaar. Prachtige foto's hoor! Mooie schilderijen heb je weer gemaakt je kan daar wel een winkel beginnen. Toch ruimte genoeg.
    Goede reis naar Nederland en fijne tijd. Wel komt hier komend weekend ook de vorst eraan en wel -1 graad.
    Succes voor Wim voor het project, spannend hoor!!!

Veel sterkte voor de reis die jullie samen gaan maken!!!

Lieve groeten van Leo en Coby

• 22 Januari 2014 - 17:58

Jolanda:

Heerlijk om jullie verslag te lezen. Alsof ik er weer zelf bij ben. (De sneeuw even buiten beschouwing gelaten).
    Het lijkt me zo gek om steeds wisselende temperaturen te hebben. Sander weet er ook alles van.
    Hier wil de winter nog niet komen. Laat het maar gelijk voorjaar worden :-)

Veel plezier in Nederland en een fijne reis. Als je in de buurt bent kom je maar een bakkie doen.

Groetjes, Jolanda

• 25 Januari 2014 - 10:46

Walter En Marlene:

Hallo lieve mensen, wat leuk om een verslagje te lezen van jullie belevenissen. Ik kreeg weer jeugdherinneringen boven bij de plaatjes van de Porsche. Hopelijk is Wim succesvolller met de reparatie van deze stoere kar dan bij mijn Puchje. Dat ding stond regelmatig aan de Kruisweg met pech. Maar Wim maakte hem weer trouw omdat hij dat aan mijn moeder had beloofd :-) Lief he?

Gerdien geniet van je weken in Nederland. Lekker even geen sneeuw ruimen!

groetjes van W&M